wtorek, 30 maja 2023

31.05. - DZIEŃ RODZEŃSTWA


Rodzeństwo to przyjaciel dany przez naturę.”

                                                                                         Jean Baptiste Legouvé.


 Dzień Rodzeństwa został wymyślony przez Claudię Evart, która w ten sposób chciała uczcić pamięć swojego brata oraz siostry, którzy zmarli w młodym wieku. W 2005 roku święto zostało wprowadzone do oficjalnego spisu ważnych dat w Stanach Zjednoczonych. W USA dzień ten jest świętowany 10 kwietnia.





Moje rodzeństwo

Moje rodzeństwo jest super.
Zawsze na chwile pomoże mi zapomnieć o moich smutkach.
Razem śmiejemy się, rozmawiamy,
martwimy się o siebie, kochamy się.
Czasami ktoś mi powie jak mogę mieć tyle rodzeństwa?
Ja odpowiadam, że to nic takiego mieć trzy siostry i brata.
To wielki skarb, który bardzo cenie.
Bo mogę liczyć na ich pomoc.
I cieszę się, że mam tyle rodzeństwa choć czasami się kłócimy to jednak nadal się kochamy.
www.wiersze,kobieta.pl



ZALETY POSIADANIA RODZEŃSTWA


  •  wsparcie, pomoc
  • rodzeństwo kocha się, kłóci a potem zgadza - nauka rozwiązywania konfliktów
  • pomoc  w nauce
  • towarzystwo, wspólna zabawa
  •  uczy umiejętności społecznych niezbędnych w życiu codziennym -współczucia, szacunku dla drugiego człowieka, asertywności oraz empatii
  •  wpływa na relacje między rówieśnikami


POLECAMY



 DZIECI:



 


  




AUDIOBOOK



DOROŚLI



AUDIOBOOK


 




FILIA : 1 ,6, 7 ,8, 10, 15, 19, 20, 21,, 23, 25, 32, 33, 36






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

TYDZIEŃ BIBLIOTEK.